söndag 7 oktober 2012

plåt

Roliga plastprylar har varit min grej förut men det börjar avta. Istället är det just nu plåt som gäller. Ikeas PS plåtskåp har funnits i familjens ägor sedan tidigare men de har nu fått flera syskon. Jag bygger ihop en förvaringssektion av olika plåtskåp/hurtsar. Saknas en men det fixar jag idag.

 En hurts till och ett platsbyte senare.

Tidigare hade vi en skänk från Vadstena antik men den har vi givit bort. Golvet är inget roligt alls men det kommer bytas till ett plankgolv vad det det lider. Jag spånar på att göra om köket och i smyg testar jag hur det skulle kunna funka om jag minimerade vissa utrymmen för porslin å sån´t. Planerar även för att bygga ett litet skafferi/städskåp i en del av köket som fortfarande står oinredd. Behöver en gammal dörr modell mindre.

Ha en mysig söndag!

Kram C

2 kommentarer:

Unknown sa...

älskar de där ps-skåpen. vi har dem i flera rum. fräscha och super förvaring.

Fröken C sa...

Håller med, skåpen är kanon! Vi har också skåpen i flera rum...passar perfekt i ett barnrum men nu finns de även i köket.