tisdag 5 februari 2013

Idag är en sån där dag...

då det bubblar av glädje inombords. Jag njuter av att bara vara. Här och nu. Tror egentligen att det hänger ihop med min vurpa imorse. På väg till jobbet halkade jag till på en isfläck men landade inte på baken däremot på min väska (mitt rörliga kontor). Det ända jag tänkte på var att inte bli blöt. Jag såg nog ganska rolig ut där jag sprattlade med både armar och ben för att undvika ett platt fall. Dagen till ära hade jag kjol, vilket inte hör till vanligheterna. Tur att den inte var så kort...
När jag reste mig upp möttes jag av några killar som frågade om jag var okej. Deras omtanke värmde och jag gick därifrån med ett leende på läpparna.
Väl på plats fortsatte dagen med glada tillrop och skratt. Sån' t gillar jag!




Igår satt jag som Pippi Långstrump på en planka och målade. Höjdskräcken fick jag slänga åt sidan. Nu är i alla fall trapphuset vitt.


Belöningen när jag var klar, en smaskig räksmörgås och en kvart kvar av Dicte (ny dansk serie). Inte alls dumt!

Kram C

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: