lördag 8 januari 2011

Djupare in i garderobsdjungeln...

Nu har jag gått igenom den lilla högen med fotografier och tyvärr fick jag inget stornapp. Fröken C får helt enkelt gräva sig djupare in i garderobsdjungeln för att eventuellt hitta ytterligare bilder. Några fann jag, dock inte med bästa bildkvalité...

Vårt hus består av två våningar. Det här är nedre plan. I den högra (lilla) delen bor mina svärföräldrar. Som jag redan berättat befann sig nog både jag och min sambo i ett slags rosa skimmer. Vi såg att det var mycket att göra men att det var SÅ MYCKET att göra fattade nog ingen av oss.

Övre plan. Tre sovrum är våra plus hall och toalett/bad. För att få en bild av hur det såg ut när vi flyttade in kommer det några bilder i en salig blandning...

Hall/Trapphus

Denna "bilhandlarpanel" fanns i hallen på ena sidan.

Min sambo. Här har jag råkat slå av vredet till kranen så vattnet gick inte att stänga av! Vad gör man? Likt Cajsa Warg tar man vad man haver...en badkarsblandare med rätt mått! Som tur var skulle vi precis riva köket, så denna nödlösning varade endast ett par dagar...

Köket... Vi fick ändra layouten lite. Det fanns en obegriplig nedsänkning i taket som vi tog bort. Sedan förlängde vi en vägg. Fröken C som står med magen i vädret hade fått strikta order att vila och på sin höjd laga lite mat. Jag kunde ju inte laga någon mat, jag hade ju inget kök, så istället målade jag. Inte populärt hos min barnmorska...

Övre plan. Här har Fröken C tröttnat på strukturtapeten som var övermålad med lila färg. Jag rev bort så mycket jag kunde. Visst blev det MYCKET bättre? Inte särskilt men, men.

Så här ser samma rum ut idag.

Inga kommentarer: