torsdag 29 mars 2012

Egentligen...

skulle jag ha tonat håret men jag drog igång med att röja runt i vardagsrummen. Vi har två rum i fil och det ena är lite större och det andra lite mindre. Det mindre rummet är ett bokrum men det finns plats över för att sätta sig i ett hörn med datorn eller varför inte slänga sig på mattan med barnen och spela spel. En liten olycka gjorde att min favoritfåtölj fick åka till tippen och sedan dess har jag spånat på att göra några ändringar där inne. Rum nummer två är där vi kryper upp i soffan eller bjuder på mat. Jovisst ja, en kamin ska in där också...
Jag greppade dammsugaren. Jag skulle bara...testa. Eller hur? 
När svärmor kom över med lilltjejen i släptåg då passade jag på att be om bärhjälp.
Resten visar jag imorgon men så här blev det i bokrummet. Soffan är min mors men utlånad på obestämd framtid. Det är en gammal hederlig DUX. Omklädd två gånger och det kommer bli en gång till om jag får bestämma...i fårskinn.
Ses imorgon, då kommer mer bilder. Några från "före" också.

 

2 kommentarer:

anna sa...

Spännande!

Fröken C sa...

Bilderna kommer snart. Har fått leta efter "före" bilderna eftersom jag inte hade en tanke på det. Önskar bara att jag får ta i några kuddar i puderrosa, svartlila, ljustljustturkost (heter säkert något fiffigt men det kommer jag inte på nu...hi,hi)och limegröngul. Det jag försöker säga är ljust pastelliga färger.