måndag 18 juni 2012

Tredje gången gillt...

Kartonger och katt (spargris) från Lagerhaus. 
Tuta i form av en katt från Alla balla kalas. Lila burkar från Migue.

Nu är det snart dags att gå på semester...åh jag längtar. När jag sa till lilltjejen att hon gör sista dagen på dagis imorgon sprang hon ner mig med världens bamsekram och skrek jippiiiiiiiiii! Långa sovmornar och bara göra det vi känner för känns helt underbart.
Medan Jonas håller på ute i sitt "nybyggda" garage (jag har säkert redan berättat att vårt hus och garage är byggnadsminnesskyddat vilket innebar att vi får bygga ett hus i huset när det gäller garaget. Det yttre utseendet får inte ändras) tänker jag göra ordning inomhus. Jag söker just nu med ljus och lykta efter ett 50-tals skrivbord. Vårt bibliotek/ datahörna ska göras om. Vinden ska rensas på bråte och förhoppningsvis ska det bli lättare att hitta bland alla saker. Det finns alltid något att göra i ett gammalt hus som vårt...
 Skrivbordssektion från String.
 Lampa från Lagerhaus.

Just nu håller jag på i stora tjejens rum. Hon fullkomligt översvämmas av gosedjur. De ligger huller om buller i hennes rum så jag for iväg till Ikea för ett tag sedan för att köpa en bänk med förvaringslåda till. Däri tänkte jag att gosedjuren skulle få plats. Det första T sa till mig var: - Alla kommer inte få plats där...det ser du väl. Okej, då inte de största men nästan alla...
Det har gått troll i bänken. Den första sprack och den andra som Jonas hämtade i torsdags var trasig i faneren så det blir tredje gången gillt nu.  Håll tummarna, vetja.


Inga kommentarer: