fredag 4 januari 2013

Vitrinskåp och uppdatering av läget

Njuter av ledigheten men börjar känna ett litet sug efter att blogga igen.
Vi har så smått börjat planera för att göra om i köket. Just nu testar vi om ett vitrinskåp kan ersätta överskåpen i köket. Jag har aldrig riktigt tyckt om sådana skåp men kanske håller det på att ändras...


Vårt enda underskåpet byttes i mellandagarna till en lådsektion, så mycket bättre!
Jag håller även på att övertala mannen om att vi ska ha ett runt bord i köket. Det går sådär. Kanske några inspirerande bilder skulle göra susen. Testar det...
Eller så får jag leta rätt på ett supersnyggt bord som han inte kan motstå.
Lurar lite till på den och under tiden kan jag berätta att jag håller på att göra om i trapphuset. Ikeas plåtskåp har fått flytta runt. Ett hamnade i hallen och ett annat i lilltjejens rum. Stora tjejen fick en av två hurtsar. Så det kan gå!
Jag håller på att spackla och slipa för att kunna måla om. Nu är vi alltså inne på andra rundan även där.

Trevlig helg!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: