tisdag 18 december 2012

Önskar mig...




Hemma med sjuka barn och då hinner jag bläddra i inredningstidningar. Ser mig omkring i huset och konstaterar att jag borde ta min lilla bil och köra runt till olika loppis- och second hand affärer. Söker just nu efter ett avskalat, enkelt vitrinskåp (vill ta bort överskåpen i köket och för att inte Jonas ska få spunk måste jag ju visa alternativa lösningar) och ett runt teakbord med stolar till och till sist ett sideboard. Det sistnämnda ska omvandlas till en tv-möbel och risken finns att det får byta färg. Spraylackerat vitt men med detaljer från 1950-talet. Inte dumt alls. Saker från förr är ofta väldigt välgjorda och det vill jag ha. Tröttnar jag går det ju alltid att byta färg...om ursprungsmaterialet är trä.
Julledigheten närmar sig och då ska jag allt passa på...

Härlig tisdag till er!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: