söndag 11 september 2011

Borensberg

Fredag kväll till lördag tillbringade jag och barnen hos vänner i Borensberg (Jonas var i Gryts skärgård med grabbarna). Jag förundras över hur pittoreskt och idylliskt det är där. Det blev en alldeles underbar dag! Vi gick med barnen till lekplatsen och sedan vidare till en loppis som ligger mitt på den lilla huvudgatan. Barnen köpte varsin ring där. Ett besök på Ica affären blev det, lördagsgodis och lite ingredienser till lunchen. Tillbaka till loppisen för jag hade hittat en herrbetjänt och min vän ett par lampfötter. Under tiden satt barnen på en bänk utanför och smaskade på sitt lördagsgodis...
När Jonas och jag träffades var vi nästan varje helg i Borensberg hos vänner. Det var så under flera år. När vi fick barn blev resorna dit färre men igår återupplevde jag gamla minnen. Tyvärr glömde jag kameran i väskan. Inga bilder. Nästa gång kanske. Minnet är inte vad det brukar just nu..

Inga kommentarer: