onsdag 9 maj 2012

Suck...

Jag gillar att ha fint runt omkring mig men fy för att städa. Hur kommer det sig att vi (i vår familj i alla fall) samlar på oss så himla mycket saker? Köp- och samlar stopp har det varit ett bra tag men ändå är det rörigt...suck! Jag fullkomligt hatar alla små högar som uppkommer lite här och var i huset. Kanske kan det bero på att vårt hus nästan inte hade några förvaringsutrymmen när vi flyttade in. Sådana där gamla klädgarderober som rymmer hur mycket som helst var borttagna. Vi har satt in nya garderober men det känns ändå som det inte är tillräckligt. Jag rensar och rensar men det känns inte alltid bra att göra sig av med saker. Konsumtionshysterin plågar mitt samvete då och då. För att hitta inspiration till städningen kollade jag in några snygga tapeter. Kolla här...
Marimekko tapet från Midbec.

Miss Print från Midbec

Jag vill sätta igång på stört.. Skulle vara så fint med tapet i trapphuset. Ska städa lite först sedan ska jag kolla in om det finns något snyggt skrivbord med FÖRVARING.

Inga kommentarer: