lördag 12 maj 2012

Annorlunda nu

Min syster och jag delar intresset att läsa böcker. När vi var yngre och bodde hemma brukade jag och mamma säga att syrran har "gått med läsarna". Då gick det helt enkelt inte att få hon kontakt med henne. Hon stängde dörren och sträckläste. Jag var lite mer av en "skalman"...segstartad. Visst läste jag Kitty och hästböcker men det där med deckare kom senare. Hade helt enkelt inte tid. Jag spelade bara handboll hela tiden. Träning och match, träning och match.
Det är annorlunda nu. Jag har kommit ikapp. Idag kom hon med den här...



Jag började läsa de första sidorna och kunde inte sluta. När det där blå gryningsljuset föll in genom fönstret orkade jag inte längre hålla ögonen öppna. Boken handlar om Malin som mister sin man, två av sina tre barn och ytterligare tre personer i sin närhet i tsunamin 2004. Om vägen till överlevnad. Hjärtskärande. Att sakta börja leva igen. Att välja livet istället för döden.
Läs den men glöm inte att stoppa in några näsdukar under kudden. Tårarna bara rann ner för mina kinder...




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: