tisdag 3 maj 2011

Hy och isturkos färg

Det var ett sån´t där tillfälle när det egentligen inte fanns någon tid för annat än gå in på Ikea men jag ville ju så gärna passa på att uträtta några ärenden när jag ändå var mitt i Ikanoparadiset. Jag stal lite tid från mig själv och smet in på parfymaffären. Det var mycket folk och tiden tickade på...vi skulle nämligen bort på kvällen. Till slut blev det min tur och det började bra. Jag skulle ha en foundation och en mascara. Väl på plats tänkte jag att min hy skulle behöva skämmas bort med nya och bättre produkter. Än har hyn inte blivit som en skrynklig handväska men det gäller ju att vara rädd om det man har. Jag brukar använda Cliniques produkter för min hy är torr och tråkig. Säljaren på parfymaffären gick bort till en annan hylla och sa att Estèe Lauders produkter skulle passa just min hy. Vad vet jag? Som den tvättäkta pojkflicka jag i grunden är har intresset för krämer och annat piffpuff inte varit särskilt stort. Jag nickade och sa att det säkert blir bra. Lite fattigare gick jag därifrån med mina produkter och ett helt batteri med bonusgåvor. Väl hemma provar jag produkterna och det känns alldeles underbart! Efter några dagar läser jag på burken att det är en dagcreme. Det innebär ju att jag behöver en nattcreme och förmodligen en ögoncreme...
Snacka om att jag är en lättlurad kund eller kanske den bästa kunden!?
I och med att jag köpte nya produkter fastnade jag för en ny färg...kolla in denna!
Tänk er denna isturkosa färg (vet ej vad 
den kallas) på en gammal träsoffa...
så snyggt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lättlurad! ;)
/Helen