lördag 14 maj 2011

Mitt favorithörn.

I mitt favorithörn står mormor och morfars gamla skåp. Det stod länge, länge på deras landställe utanför stan. Jag har alltid tyckt om skåpet och en dag när min mamma och moster fick för sig att göra om så frågade de om jag ville ha skåpet. Först sa jag nej. Just då passade det inte in någonstans. Vi hade fått för oss att vår stil var åt det lantliga hållet men det var bara en tillfällig sinnesförvirring. Visst, vi har ett gammalt hus men det behöver ju inte innebära att det måste vara lantligt inuti. Snarare blandar vi gammalt/ärvt med nytt och här och där smyger vi in några designmöbler/prylar. Både jag och min sambo gillar att ha saker omkring oss som verkligen betyder något. Skit samma om det sedan är den senaste trenden eller inte! Åter till skåpet. Jag ångrade mig och sa att jag ville ha det. Det har jag inte ångrat för en sekund! Här är det...
Tidningsstället köpte jag på en Second
hand affär (Las Vegas, tror jag den 
hette) i Norrköping för många år sedan.
Åh, ja den är av plast!
"Skål" köpt i Barcelona 2002.
Vas från ASA. 
En present från systeryster.
Lite "kuliga" ljusstakar från Åhlens. 
Fyndad för ett par år sedan.

Inga kommentarer: