tisdag 10 maj 2011

Snickarboa

Tänk er en slags snickarboa fylld med papper, penslar, målarfärg, lera och andra saker som man kan skapa något av. Ett ställe där jag inte skulle behöva plocka undan allt hela tiden...ett kreativt kaos! Ett sån´t ställe vill jag ha! Idag var jag med vår äldsta dotter på Bild & form på Kulturskolan. Jag skulle kunnat stanna där i timmar, eller rättare sagt dagar. Uppgiften idag var att skapa någonting av bitar från isolering (frigolit liknande material). Lasse läraren (eller fröken som deltagarna kallade honom) kallade uppgiften för att "städa". Han ville bli av isoleringen men istället fick han ännu mer småbitar...
En dag ska jag visa mitt alster från 8:an. Jag ville inte konfirmeras utan valde att ha Form & färg (minns inte riktigt om det hette så men, men) istället. Skapandet har nog alltid funnits i mig. Tidigt smet jag ner i min morfars snickarbod och jag gjorde saker av allt bråte som fanns där. Han och jag byggde en bil och en fiol och mycket, mycket annat.

Inga kommentarer: