måndag 26 december 2011

Annandagsrea...

Jag brukar ge mig själv en liten julklapp, oftast en kalender men i år blev det en jacka. Midnattsblå. En slags parkas från Sisters. Nyansen blå är ganska ny för mig. Har tidigare inte tyckt att den färgen passar mig men för ett år sedan köpte jag en blå vårjacka på Esprit och sedan dess är det kört. Det blir mer och mer blått i garderoben. Idag invigde jag  jackan när jag, min syster och mor tog en sväng på stan. Annandagsrea. En kortis bara. Jag hade tänkt mig en grå snygg luvtröja, ett svart bälte och någon top men kom hem med två klänningar...
 Från Indiska

Tantig vid första anblicken men helt annorlunda väl på. Vet ej när jag ska ha den men jag blir glad av att titta på den. Kommer förmodligen att känna mig extra piffig i den.
Ett snabbt besök på Monki resulterade i denna randig/prickiga klänning. Lite vardagslyx med rätt accessoarer till. Fast ska sanningen fram så är jag ju en sån där byxtjej. Mina jeans och kostymbyxor känns aldrig fel...

Inga kommentarer: