fredag 2 december 2011

En kärlekssaga

Det hela började när jag var 14-15 år. På den tiden fanns det en Benetton butik i stan och en kompis till mig tog med mig dit. Jag blev kär vid första ögonblicket. De otroligt vackra stickade tröjorna med massor av mönster, färgmatchningen, det sobra och stilfulla var det jag föll för. Jag har fortfarande kvar kläder från den tiden (har svårt att slänga dem) och det ser nästan inte ut som de är använda. Bra kvalité...
Det blev en liten svacka på ett par år i alla fall när det gäller kläder till mig men istället passade jag på att köpa kläder till barnen när jag var i Stockholm. Enda stället där Benetton finns kvar.
För lite mer än ett år sedan köpte jag min favorit jeansjacka just på Benetton och sedan dess försöker jag alltid hinna med en sväng in i butiken om jag är i närheten. Förra helgen köpte jag tröjan ovan. En riktigt mumsbit!
Fröken C + Benetton=sant!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och vem var det som peppade dig till att köpa den däringa jeansjackan, om jag får fråga? Världens bästa teamkollega, vill jag minnas... ;)

/Helen

Fröken C sa...

Jovisst, så var det. Har för mig att vi var lite trötta just då men en tur på Benetton och en fika gjorde så att tröttheten försvann. Tack! Kram C