torsdag 29 december 2011

hej då julen

Så fort julaftonen har varit vill jag börja fixa om hemma. Utan snö blir känslan ännu starkare. Jag har börjat samla ihop alla tomtar. Några är nedpackade, andra väntar på sin tur. Granen får vara kvar tills vi inte står ut med allt barr och barnens rum är fredade. Plocka fram och plocka undan. Jag vet inte men i år infann sig inte riktigt julkänslan. Allt gick så snabbt. Vips och pang så var julen över. Jag längtar efter snö, så jag kan göra mina snöänglar...
Jag och min syster brukar pyssla med barnen en dag i december. Änglar var uppdraget denna dag. Vi gjorde en Skate-tomte men den gav vi bort till mormor. Kusinen och äldsta tjejen gjorde jättefina kartonger. Lilltjejen gjorde Punk-ängeln och jag gjorde ängeln med glasögon. Jag får kanske hålla till godo med dessa i år...
Hej då julen, ses nästa år igen!

Inga kommentarer: