måndag 23 maj 2011

Två saker mindre...

Jag har alltid massor av saker jag vill göra. Små projekt. Oftast försöker jag göra något varje helg för då finns tiden. I veckorna är det hämtning, matlagning och umgänge med familjen som gäller sedan är tiden slut och det är dags att möta John Blund.
Igår städade jag ur min bil. Det tog ett par timmar. Jag klappade på den och sa hej då. Nästan lite sorgligt....
Resten av dagen befann jag mig i rabatten. Jordig och allmänt skitig for jag runt som en urskogsmulle. Jag grävde, grävde och grävde kändes det som men någonstans mitt i allt grävande planterade jag om. Detta för att få lite spridning av blomningen i rabatten. Två saker kan bockas av från min "att göra lista":
  • Städa bilen = klart! (Bilen är såld)
  • Göra om i rabatten = klart! (okej, några växter måste jag hitta en annan plats åt)
Växterna till höger hör inte till 
bilden...hi,hi. 
Om ni tittar riktigt noga (fniss) ser ni kärleksört, liljor, akleja, stjärnflocka, backtimjan rudbeckia och några som jag inte kommer ihåg namnet på. När barnen springer runt och leker ute i trädgården då får jag passa på att fixa några projekt där istället.


3 kommentarer:

Camilla S sa...

Har ni köpt någon ny bil?, Må hända en alfa!

Fröken C sa...

Ja, men det blev en mercedes. Bensinsnål och praktisk. Den är liten å söt!! =)

Anonym sa...

Jag försökte med Alfan.. men damen är ju så anspråkslös :)