onsdag 3 augusti 2011

Sand mellan tårna och kakao...

Sand mellan tårna, värme som kräver ett svalkande dopp, barnen får mig att minnas mina egna somrar på landet... När jag var en liten tjej med långt mörkt hår nästintill bodde jag i Stora Rängen på somrarna. Det är inte mycket som har förändrats på det lilla badstället. Idag leker mina barn precis som jag i vattnet och det gör mig så otroligt glad! Glad över att ha ett alldeles eget smultronställe. I morse gjorde jag något som jag även brukade göra när jag var liten och bodde på landet. Jag blandade min morfars mjölkchoklad. En blandning av kakao, socker och grädde. Morfar hällde sedan i varmt vatten medan vi barn bara smaskade i oss röran. Härliga minnen!
 Lite kakao
Å så lite socker
Grädde så klart!
Rör om, smaka av och sedan mumsa...

2 kommentarer:

Erika sa...

Åh mums det känner jag igen, min farmor gjorde precis detsamma och vi barn mumsade på chokladröran :-)

Fröken C sa...

Alltid lika gott! Smaskade i mig röran imorse...mums! Det får dock inte bli för ofta. Visst är det kul med far- och morföräldrars gamla "recept"?!