måndag 14 november 2011

Prickigt a la 70-tal

Mitt första rum var grönblommigt a la 70-tal. I början av 80-talet fanns blommorna kvar på tapeten men de var ljusblåa och botten vitt. Därefter kom den "underbara" strukturtapeten. När ingen såg kunde jag riva bort tapet och på så sätt rista in namn på tapeten utan att det syntes. På väggarna hängde diplom från gymnastiken och en märkessköld (som man satte sina märken tex. simborgarmärket på). Ett och annat fotografi på mig själv hängde nog också på väggen. Idag är det andra bullar...vita väggar, tavellister och väggdekorationer är det som gäller på 2010-talet. Tavlor/posters med retro mönster verkar göra comeback. Det blir ingen påklistrad väggdekoration men däremot tänkte jag att lite sjutti kunde göra rummet busigare. Därför har jag nu hängt upp min gamla klänning i lilltjejens rum. Det står även en lampa i brunt och orange och väntar på att ta plats i rummet.

Inga kommentarer: