lördag 18 augusti 2012

Bröllop...

 Fotograf: Karolina Germundsson

Orden fastnar när jag ska försöka beskriva denna helt underbara dag...så ni får hålla tillgodo med lite fakta. Färgerna i vårt bröllop gick i vitt, svart, orange och rosa - mina favoritfärger! Handskarna som pryder mina händer kommer från min mor. En dag i våras stod hon där och sa att hon hade hittat handskarna och tänkte att barnen säkert ville ha dem när de klädde ut sig. Men icke...jag gömde faktiskt undan handskarna i min garderob. De var ju såå fina och kanske skulle de passa till min klänning.
Armbandet är gjort av Ulrika från little.u och är supersnyggt! Likt ett pärlband av svarta vinbär. Det gör sig inte riktigt rättvisa på bild utan MÅSTE ses live.
Det är ju en hel uppsjö av saker som ska klaffa en dag som denna. Många beslut som ska tas vad gäller inbjudningskort, kläder, smycken, mat,dekorationer och blommor och med en kontrollfreak som mig i familjen är det ju inte helt lätt. Det säger sig ju självt...
Mycket vånda...för mig i alla fall.
Hur ville jag att blommorna skulle se ut? Efter lite velande hade jag bestämt mig men skulle de i blomsteraffären förstå vad jag menade. Jag letade efter bilder som skulle beskriva mina önskemål. Med en hel bibba med bilder gick jag in i blomsteraffären. Efteråt oroade jag mig lite...tänk om men det var bara att avbryta den tanken.
Min syster hämtade brudbuketten medan jag blev sminkad och när jag fick se buketten blev jag helt mållös!!! Precis som jag ville att den skulle se ut!!! Stor, levande, vild och VACKER!
Tjejen på Systrarna Grön (jag tror hon heter Hanna) hade gjort ett fantastiskt jobb! Jag är såå lycklig. Tack!
 Fotograf: Karolina Germundsson

Det kommer mera...den som väntar får se.
Ses snart. Kram C

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så himla vacker Christa!!!
Så fina ni är tillsammans...
Så mycket kärlek!!
kram Ulrika

Fröken C sa...

Vad glad jag blir! TACK!! Kram C