tisdag 19 juli 2011

Bohem eller strukturfascist? Både och.

Hemma är det en riktig rövarkula nu! Allt är liksom lite huller om buller. Leksaker, kläder på tork (jag håller visst på med ett maratonrace i tvättning), golvplank ligger i hallen som en enda lång hinderbana (ska snart läggas in i stora tjejens rum), badkläder och böcker...jag har säkert glömt en hel del av allt annat som är i omlopp. Människor i min närhet brukar säga att jag är en "strukturfascist", det är väl egentligen ett annat ord för kontrollfreak, men jag är även en obotligt romantisk bohem. Just för tillfället hänger det torktvätt i gardinstången men vad gör väl det? Det viktiga är att vara tillsammans, att njuta av varandras sällskap och ta vara på nuet, inte att springa runt med dammsugaren i högsta hugg... Bohemen står för nuet och strukturfascisten för framtiden. Jag är både och.
Hänger inte på tork! Är ett reafynd (75
riksdaler) som ska strykas och slängas
i resväskan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mest det sistnämnda :)

/J