lördag 9 juli 2011

Pionprojektet

För några dagar sedan började jag med projektet att "flytta pioner". Morfars (och mormors så klart) gamla pioner trivs som bara den hos oss, vilket har lett till att jag måste flytta den ena. Den har helt enkelt blivit för stor... Jag brukar gräva och gräva igen och sedan börja om igen någon annanstans. Vår trädgård är nämligen inte det mest lättplanerade. Min högsta önskan är att ha en lummig trädgård men vår trädgård påminner mer om en landningsbana. Suck!
Idag skulle jag i alla fall förbereda för att flytta min ena pion men mitt i allt grävande kom jag på att rosorna inte trivs där de är idag,  i alla fall inte den ena sorten (också från morfar). En spaljé vore en bra idé. Ändring i planeringen. Jag satte mannen i arbete att ta bort några buskar medan jag grävde vidare.
Busken till höger är den som Jonas tog bort.
Hålet till höger om katten täpptes igen...
...och istället gjorde jag en fortsättning 
på rabatten.
Buskarna är borta! Husknuten är spaljéns 
utgångspunkt.
Vart ska jag flytta pionen nu då???

Inga kommentarer: