måndag 18 juli 2011

Ugnsbakad färskpotatis

Efter en dag hemma hos vänner, där vi tillsammans lagade mat och sedan blev bjudna på supersmarrig rabarberpaj efterlystes jag av sambon då vi lite hipp som hopp fick oväntat besök. Gasen i botten hem och väl  hemma fastnade jag i spisfällan. Som tur är fick jag hjälp med grillningen. Ugnsbakad färskpotatis, tzatsiki och marinerad ryggbiff serverades på uteplatsen. Barnen och deras kompisar lekte och njöt av solens sista strålar för kvällen. Hopp och studs, kubb, dans var några av de aktiviteter som stod på tapeten...
Egentligen skulle jag börja packa inför vår resa men John Blund har grabbat tag i mig. Jag tänkte försöka lura honom en stund genom att läsa några sidor ur Vindens skugga. Jag har inte hunnit läsa på några dagar eller om sanningen ska fram så ville jag inte börja på något nytt efter att jag läste ut Kristina Ohlssons Änglavakter (detta gjorde jag i torsdags morse...suck!). Just nu sörjer jag att hon inte skrivit något mer...kanske till jul?

Inga kommentarer: