tisdag 5 juli 2011

Linoljefärg och Hanna Werning

När vi har semester går allting i ett slags lunk. Svisch, och förmiddagen hade flugit förbi utan att vi egentligen hade gjort något. Nu kommer min sambo att opponera sig för han fixade med min telefon...men, men grabbgöra. Själv tog jag mig inte för någonting speciellt, förutom att plocka i ordning lite. Efter lunchen blev det fart på Fröken C. Jag satte mig i raketen (så kallas ibland vår fartiga 3-åring men nu menar jag bilen) och for iväg till färgaffären för att köpa linoljefärg. Ingen lycka där! Ibland är det inte så dumt med nätshopping. Jag har en underbar vän som målat familjens byrå och kökssoffa i pärlgrå linjeoljefärg. Så snyggt! För några år sedan gjorde min sambo ett hästjobb med en gammal byrå. Han slipade den trären. Jag har inte riktigt vågat mig på att måla den efter det. För inte länge sedan kom han själv med förslaget att det kanske vore snyggt att måla byrån. Jag nappade direkt! Nu väntar jag bara på färgleverans...
I färgaffären såg jag denna oerhört snygga tapet av Hanna Werning och undrar i mitt stilla sinne var jag kan ha den...
Pressbild från Boråstapeter

Inga kommentarer: