måndag 9 januari 2012

Inte alltid överraskningar är kul...

Livet är fullt av överraskningar. Precis så  kändes det när vi kom hem efter ett par underbara dagar hos nära vänner. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta åt den överraskning som väntade oss. Lite trötta efter resan lyfte vi in våra väskor. Vår tv och internet fungerade inte när vi åkte så det ville vi förstås kolla. Inne på kontoret luktade det lite konstigt. Min näsa är som en blodhunds. Det gick ganska snart upp för mig att våra katter (en eller båda) inte riktigt hade gillat att vi varit iväg, detta trots kattvakt. Katastrofen var ett faktum. Min ärvda gamla fåtölj hade blivit utsatt för deras missnöje. Jag tror i och för sig att det bara är den ena av de två men, men. Ni får gissa vad som hänt men det vara bara att säga farväl till den gamla fåtöljen. Det var säkert inget värde i den men tyget var något alldeles extra.
Jag slet bort så mycket tyg jag bara kunde. Inte nog med det, nu gapar hörnet tomt. Vad ska vi ha där istället?
Nu blir det till att leta efter en värdig ersättare eller så är det dags att ge sig på den gamla Lamino fåtöljen som står på vinden...
Som sagt, livet är fullt av överraskningar. Kram så länge.

Inga kommentarer: