måndag 2 januari 2012

Just nu...

är det jag, Zlatan och en kopp te. Varvar ner med en stunds läsning. Jag har varit på vinden med mina barn och röjt. Det fick vara nog nu! Om någonting nytt ska komma över vår tröskel så måste något annat försvinna. Nytt år, ny filosofi.
För att barnen skulle tycka det var kul att vara på vinden och röja runt så fick de fritt botanisera i lådorna med leksaker. En hel låda full med gosedjur släpades med ner igen men dealen är att de ska plocka undan något annat som de har tröttnat på. Vi får väl se hur det går med den saken. Jag är i alla fall nöjd med dagens aktivitet trots att hela vardagsrummet har varit fullt av leksaker. Inte nog med det så åkte en radiostyrd bil fram och den körde de med som vildar. Äldsta tjej konstaterade att hon ville ha mer grabbleksaker. Själv minns jag när jag var i hennes ålder och for runt i området på min cykel och lekte tjuv och polis med de andra barnen. Knallpulverpistolen och spelkort i hjulen gjorde det hela ännu roligare...

2 kommentarer:

Erika sa...

God fortsättning! Vi köpte Zlatan-boken till sonen i julklapp, bra för då kan jag låna den sedan :-) ps. Jag har inte glömt bort din Joe Nesbö som jag lånat, Frälsaren. Kanske kan jag svänga förbi med den när jag är på hemväg någon dag.

Fröken C sa...

E: Tack detsamma! Ingen fara med Nesbö. Släng ner den i brevlådan om jag inte är hemma. Zlatan-boken är underhållande, lättläst och tänkvärd. Har för mig att din son jobbade med sport-någonting. Bra julklapp!