söndag 29 april 2012

Äntligen en heldag ute i solen.

Solen strålade in genom fönstret på mig när jag vakande. Underbart blått! Mina bruna ögon mötte dagsljuset före alla andra i familjen. Pigg och utvilad. Att hoppa ur sängen på stuts kändes inte helt rätt utan jag tog min bok och började läsa. Den är så otroligt spännande! Jag kunde inte slita mig...utan den fanns även med när jag åt frukost. Inte alls poppis hos tjejerna och Jonas. Självklart läste jag inte när vi åt men så fort alla var färdiga försvann jag in i bokens värld. Hur skulle det här gå? Jag som hade bestämt mig för att lacka utemöblerna och fixa i ordning rabatterna. Jag kompromissade lite med mig själv och det innebar ingen stress ut i trädgården.
Väl där gjorde jag ett arbetspass på 7 timmar. Flera rabatter är rensade och klara. Ett bord och fyra stolar är lackade men det återstår att fixa fyra stolar till. Imorgon kanske...
Mossippa och morfar pioner. Överst är 
något norrländskt men minns inte vad...

Inga kommentarer: