fredag 7 september 2012

Ibland undrar jag...

I morse var alla inklusive mig själv redo att åka till skola och dagis i tid. Det fanns till och med marginal. Glad i hågen for vi iväg. Jag berömde tjejerna. Svängde in på vändplatsen vid skolan och traskar iväg mot dagiset. Då upptäcker jag att lilltjejens väska är kvar i bilen. Tjejerna fick gå före och jag sprang tillbaka. I bilen upptäcker jag att min ena väska står kvar hemma. Suck! Där sprack min morgonmysiga bubbla. Sprang till dagis. In med lilltjejen...hej, hej. Vidare till nästa, då gick vi i och för sig. Lämnade stora tjejen och sedan sprang jag igen... In i bilen och hem för att hämta väskan.
Den biten gick ju faktiskt ganska bra men sedan rullade det på så sakta, så sakta. Folk håller inte ens hastighetsbegränsningen. Jag brukar inte köra fort med hastigheten håller jag. Vid vägbygget på Industrigatan blir det ännu värre...
Nog om det, jag ska inte ondgöra mig mer men suck och stön för vissa bilister.

Jag hade en plan på att lämna in vår ena fåtölj på renovering. Stuvade in fåtöljen och barnen och åkte till stan igen. Körde in på gårdsplan och upptäcker till min fasa att det är stängt. Klockan 16 en fredag!!???
Jag skulle ha åkt förra veckan med då hade han helt stängt på fredagen, lördagsöppet har han inte alls, stänger vardagar klockan 17 (utom fredagar) och har lunchstängt mellan klockan 13-14. När ska jag hinna dit???

Inte den här utan en annan...

Inga kommentarer: