måndag 29 augusti 2011

Nästa helg, kanske???

Jag vill hinna göra så mycket som möjligt på en ENDA dag men i verkligheten går tiden fortare än i min planering. Så var det igår. Tanken var att köpa dammsugare och Legolådor, måla byrå, såpa golv och fixa lite annat smått och gott. Med en timme kvar till vi skulle få besök satte jag barnen i bilen med orden:
- Det tar en kvart att köra till affären och en kvart att köra tillbaka. Det innebär att vi kommer ha en halvtimme på oss att köpa förvaringslådorna och dammsugaren. 
Jag kunde bocka av den första punkten på listan med några minuter tillgodo men sedan blev det tvärnit. Mannen sköt dit listerna, vilket gjorde att jag inte kunde såpa golvet. Måla byrån var ett önsketänkande som jag så gärna ville göra för att känna att jag också bidrog till färdigställandet av rummet men med verktyg och målarburkar i vägen insåg jag min begränsning. Nästa helg, kanske???
Lister på plats. Kvar att göra: 
Måla dörrar och sätta dit skurlister.
 Skruva dit eluttag.
Suddig bild (sorry) men det blir såå fint med lister!
Sportig liten dammsugare...vit och grå med extra 
lång slang. Det är den tredje dammsugaren 
sedan vi började renovera.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att vara tidsoptimist, det är min teori också men den funkar ju inte alltid så bra, eller hur?! Snygg dammsygare! Kram Jessica

Fröken C sa...

Nej, det gör visst inte det. Helnöjd med dammsugaren! Kram C