måndag 20 februari 2012

en fixardag...

Underbart ljus på morgonen och ett par timmar framåt. Mjukstart. Gick runt i pyjamas och mysdress med håret på ända. Härlig känsla! Jag brukar inte ge mig ut utan att ha fixat till mig lite men ett par förväxlade byxor fick mig att dra ner mössan över håret och åka. Passade på att slänga lite återvinning. Första fixet. Småleende eftersom Henrik Schyfferts ord om återvinning ekar i min skalle.
Andra fixet: galonstövlar till barnen. Ett par fick följa med hem. Hämtar det andra paret senare på ett annat ställe. Storleken var slut.




Tredje fixet: kuddstopp och tråd. (Stora tjejen håller på och syr en stor kudde.) Tyvärr hade garnaffären stängt igen men kuddstopp hittade vi på Åhléns. T-shirten också. Snygg katt!
En önskan i halvtid: glass! Det fick bli som förrätt. Polka.
Fjärde fixet: bäddmadrass och värmeljus på Ikea.




Lunch: på McD.
Mätta och belåtna kröp tjejerna och jag upp i soffan för att kolla på film...
Ljuset försvann och istället blev det gråmurrigt men vad gör väl det? Inget. Imorgon blir det bus.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: