söndag 19 februari 2012

Fram och tillbaka

Ett möte på fredagseftermiddagen gjorde mig sen till hämtningen av barnen men som tur var hade jag nästan grönt ljus hela vägen hem. Jag log för mig själv och tänkte att det var min turdag. Det visade sig ganska snart att det var helt tvärtom. På dagis plockade jag med mig lilltjejens kläder hem inför lovet. Väl hemma hade jag glömt termobyxorna. Suck! En vända fram och tillbaka blev det i alla fall.
Mannen min kom hem och det var tänkt att vi skulle sätta upp hyllor i köket. En snabb titt på nätet och sedan hade jag bett min sambo att svänga förbi möbelaffären men insåg där på fredagskvällen att vi köpt en alldeles för liten hylla. Pytteliten... Hur skulle vi få plats med allt? Inte en chans. Morgonen därpå började allt om igen, oturen alltså. Sambon min fick åka och byta eftersom jag alltid fastnar i Alfons Åbergs " jag ska bara..." (i alla fall när det handlar om att fixa saker till hemmet och barnen). Istället för en hylla blev det två men det ena paket innehöll fel färg. Tillbaka till möbelaffären. Hem igen. Nya paketet öppnades men var ett måndagsexemplar. Ny vända till möbelaffären. De erbjöd sig faktiskt i detta läge att köra ut paketet till oss men efter stängning. Snällt, men eftersom vi skulle ha gäster ville vi få det färdigt. Pronto.
Efter många om och men...voilá

Inga kommentarer: