tisdag 7 februari 2012

Fyndigt kul

Kanske har jag nämnt det förut (!) men att shoppa är ju en kul grej. Ännu roligare blir det när man helt oväntat och oplanerat springer på det man letar efter till vrakpris. Skrattet bubblar liksom inombords. Jag ser på det hela som att jag har "sparat" pengar. Kanske bor det en liten snåljåp i mig??
Ett par skor stod där i hallen och såg riktigt ledsna ut. Slitna och inte alls så fräscha längre. Jag gillar fortfarande stuket och just där och då bestämde jag mig för att leta efter ett par likadana. Att leta handlar i mitt fall om att "stjäla" lite tid här och där. Det där att gå på stan en hel dag känns inte så viktigt längre. Tiden med familjen är mycket viktigare! Jag snodde i alla fall lite tid från mig själv. Egentligen hade jag ett ärende, nämligen att lämna in ett par ganska nyinköpa jeans för lagning. En helt annan story men istället för lagning fick jag ett par nya jeans. Snacka om service!! Glad i hågen gick jag därifrån och var på väg mot utgången när jag fick syn på "de där skorna som jag letade efter". Inte nog med att de satt perfekt jag hittade även denna goding...
Båda paren till priset av ett. Fyndigt kul...

Inga kommentarer: