fredag 6 juli 2012

Just nu vill jag bara vara...

Så fort jag öppnar ytterdörren slår doften av smultronschersmin emot mig. Ljuvligt! Doften gör mig rofylld och lugn. Helst skulle jag vilja borra in huvudet i busken och stanna där ett tag.
Min kropp har de senaste dagarna känts tung. Ingen ork. Vill helst bara krypa ner under täcket med en riktigt bra bok. Stanna där ett tag och bara vara.
Regnet hängde i luften. Jag frös. På med mysoverallen och sedan lät jag alla måsten vara. Visst är det kalas dags imorgon men vad gör det om inte allt är på tipp topp? Ingenting.
Barnen sprang skrikande mot dörren...besökkkkkkkk. Där stod J och lille V. Det blev en jättemysig spontankväll!

Ps. Tänkte bara säga att just nu är mina favvofärger grått och 50-tals grönt (mint/pistage). Jag försöker undvika svart när jag handlar. Blev grått istället men det känns helt rätt just nu...

Inga kommentarer: