söndag 19 juni 2011

Klädfri soffa och någonstans att ställa koppen på

Idag stod det storstädning på programmet. Så där jättekul...njae men det blev lite bättre av att det regnar ute. Jag hade bra drag under mina städgaloscher, så pass att jag hann med att möblera om lite. Inga mer kläder i soffan, därmed basta!
Jag såg för ett tag sedan att de hade stålgalgar på Lagerhaus för under 50-lappen. Prisvärt och snyggt! Ordning och reda...
När jag ändå höll på att tömma den överbelamrade soffan från allt bråte, fick jag en idé. Jag har ju en (flera) svaghet, nämligen återvinning. Just den hade hamnat i soffan...nej inte mjölkpaket och sånt skräp utan för små och urvuxna kläder. En del vill jag spara men då kan det ju inte ligga i månader på soffan utan upp med det på vinden istället. Sagt och gjort imorgon ligger alla kläder i fina plastlådor på vinden. Bra va? Målet är att hålla soffan ren från kläder men vi får se hur det går... Min idé var att ställa dit ett bord bredvid soffan och få ytterligare en plats att läsa eller softa i.

Inga kommentarer: