onsdag 29 juni 2011

Smurfblå och sol

På morgonen har jag suttit i min smurfblå mysdress på altanen och ätit frukost och läst. Kan livet bli bättre? Nej, det tror jag inte. Fåglarna kvittar, det är vindstilla med undantag för några få vindpustar, fridfullt och alldeles underbart!! 
Skottkärran i bakgrunden ingår i ett trädgårdsprojekt jag startade igår. Jag har lite svårt att bara ligga still när det är varmt. Jag har sått fröerna i mina odlingsbänkar (en sak till att bocka av från att-göra-listan) och är spänd av förväntan om det kommer att lyckas eller ej. Kanske var jag lite sent ute men, men...
Nu ska jag fixa vardagsrummet tills vi får finbesök...ses senare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, jag har till min fasa noterat att det ploppat upp fler byggzoner i vår kära trädgård...

/Han-som-alltid-gör-färdigt-och-plockar-undan-efter-sig

Fröken C sa...

Hörödudu...byggzonerna är nya rabatter och jag har plockat undan efter mig. :)