onsdag 15 juni 2011

Prutta runt i Östergötland

Just nu fick jag sån lust att prutta runt i min lilla bil och leta tapeter på olika loppisar. Picknickkorgen är ett måste. Några tunnbrödsrullar fyllda med potatissallad (äter jag annars bara i nödfall om den inte är hemmagjord) skinka och vit saltgurka samt Herrljunga cider. Lite annat smått och gott så som honungsmelon, jordgubbar och körsbär får också plats i korgen. Inspirationen när det gäller tapeterna fick jag från senaste numret av Elle Interiör. Först blev jag lite sur över att de tapeter som jag kunde tänka mig att investera bara var retrofynd. Det säger i och för sig mer om mig än om tidningen... När jag hade fått tänka en stund kom jag på att jag kan ju dra med mig min syster på en heldag i Östergötland. Helt enkelt göra en tjejdag av det...
Loppisfynd från Elle Interiör
Går att köpa på Tapetorama Zoffany.
Retrofynd från Elle Interiör.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hänger med, picknickkorgens innehåll lät väldigt smarrigt:))
Kram
syster

Fröken C sa...

Kul! Vi bokar en dag och så kör vi på måfå...Kram C