onsdag 22 juni 2011

Rosa elefanter

Igår läste jag ut Carin Gerhardsens bok Pepparkakshuset. Den växte på slutet och jag vill egentligen börja med hennes nästa bok som jag för tillfället inte minns titeln på. Ibland tvärnitar min hjärna och vill absolut inte leverera svaret! Strunt samma, det går ju alltid att fråga någon vänlig själ på bokhandeln eller söka på nätet. Istället sitter jag med tre andra böcker att välja på. Jag tror att det blir Kristina Ohlssons Askungar som vinner kvällens bokduell över Carlos Ruiz Zafons bok Vindens skugga. För att göra det hela lite extra roligt tänkte jag även börja läsa Karin Brunk Holmqvists bok Rosa elefanter. Denna bok rekommenderades av en kollega som nästkommande dag gav mig boken ifråga. Vilken överraskning och hur kul som helst! Tusen tack!!

5 kommentarer:

Malin Z sa...

Hello, har du läst övriga böcker av Karin Brunk Holmqvist? De är kanon!! :) Lättlästa, lättsamma och mycket roliga. Alla rekommenderas, men mest Potensgivarna och Sirila gentlemän sökes :)) Har Rosa Elefanter som ligger här och väntas på att bli läst, blir på semestern. Trevlig Midsommar!! Kram

Erika sa...

Gerhardsens nästa bok heter Mamma, pappa, barn. Jag gillar verkligen hennes böcker och läste ut den senaste Helgonet av henne här om dagen, skrev om den på bloggen :-)Potensgivarna av Brunk Holmqvist har en kompis till mig läst och hon gillade den mycket. Trevlig midsommar!

Karolina Germundsson sa...

Hej svejs!
Här läses det oxå för fulla muggar just nu! Härligt!
Jag har oxå läst Potensgivarna & kan varmt rekomendera den! =)
Trevlig läsning!
Kram kram

Anna sa...

Måste lägga mig i debatten och slå ett slag för Vindens skugga. Har precis läst ut den och kände helt tagen efteråt. Väldigt annorlunda skriven och mycket fängslande, kan bara gratulera dig att du har den kvar! /Anna

Fröken C sa...

M: Jag har inte läst något av Karin Brunk Holmqvist förut så det blir lite spännande. Trevlig midsommar till er också!
E: Tack för titeln på Gerhardsens bok! Trevlig midsommar!
K: Visst är det skönt att läsa!? Jag får helt enkelt läsa Potensgivarna i sommar. Verkar som de flesta gillar den. Ha det bra och trevlig midsommar! Kram C
A: Jag suger på bokkaramellen - Vindens skugga och ska läsa den under sommarlovet. Kul att du tyckte om den! Trevlig midsommar!