torsdag 10 februari 2011

En annan värld

När jag läser inser jag hur mycket det betyder för mig. Det är som att gå in i en annan värld, som att vara med fast ändå inte. Jag kopplar bort allt annat och låter mig ryckas med. Snacka om avkoppling! Igår eller rättare sagt inatt läste jag ut Ray Kluuns bok En sorts kärlek. Den gjorde ett sådant avtryck att jag bara måste läsa hans uppföljare - Änklingen. Ett tips till den som vill läsa den första boken. När det börjar närma sig slutet se till att du är på ett ställe där det finns gott om papper. Som den blödiga småbarnsförälder jag är kunde tårarna inte sluta att rinna...

4 kommentarer:

Erika sa...

Ja det är en stark och gripande bok. Även om jag har lätt till tårar både i glädje och sorg så är det inte så ofta jag gråter när jag läser en bok, men när jag läste den här så grät jag hejdlöst särskilt på slutet.

Fröken C sa...

Först försökte jag snörvla lite men efter ett tag fick jag gå upp och hämta lite papper...men det var det värt!

Anonym sa...

Håller fullständigt med. Dessutom beskrev han sin situation utifrån ett manligt perspektiv vilket var intressant. Monica

Fröken C sa...

M: Det är ju just hans perspektiv som gör boken. Ska börja på fortsättningen nu. /C