tisdag 22 februari 2011

Några tips

Änklingen av Ray Kluun läste jag ut någon gång förra veckan och då blev det jobbigt för Fröken C. Vad skulle jag läsa? Jag började rota i bokhyllan efter en bok som jag köpt men glömt bort att läsa. Jag fastnade för Hinsehäxan av Lillemor Östlin. Det handlar om författarens liv. Lillemor Östlin har tillbringat över 20 år i svenska fängelser. Hon skriver också om sitt narkotikamissbruk och sin relation till förre detta justitieministern Lennart Geijer. Jag har inte kommit så långt ännu men den verkar bra.


Jag fick ett infall och beställde hem Bad boy av min favoritförfattare Peter Robinson (i alla fall inom den genren). Här ska visst läsas utav bara den...

Till sist ett filmtips: The Reader med Kate Winslet och Ralph Fiennes. MYCKET BRA!!

2 kommentarer:

Göth sa...

Har följt o kollat igenom din blogg en stund nu. Fasen du är ju säker som någon hade sagt. Ha det bra o ta hand om varandra.

Fröken C sa...

G: Tack! Vad kul att du tycker det! Kram C