lördag 19 februari 2011

Från vedhögen till nytt projekt.

Nu när äldsta tjejen är på bättringsvägen och solen skiner blev det en tur ut på gården. Veden som borde att burits in under tak för länge sedan attackerades av herrn och frun i huset. Barnen gick på upptäcktsfärd bland granarna i hagen. Otroligt skönt att få lite frisk luft i lungorna! Det fick jag ju i och för sig igår också när jag var ute och gick men då blåste det så in i norden kallt. Efter uteaktiviteten bestämde jag mig för att dra igång ett nytt projekt, nämligen att göra iordning vår äldsta dotters rum...
Här kommer lite "före" bilder:

En sexårings stökiga rum...

Från andra hållet.

Mejeriexplosionen är snart ett faktum! Från att rummet har varit olivgrönt ska det bli vita väggar. Jag har i ett svagt ögonblick lovat att hon ska få en rosa tapet någonstans...ops! Dax att springa iväg och börja plocka ut alla saker. Ses snart! Återkommer med uppdatering av läget...

4 kommentarer:

Göth sa...

När kommer efter bilden då? Eller kom det något emellan, lite magsjuka eller;-)?

Fröken C sa...

Du vet ju att det tar lite tid för oss att göra klart. Vi är inte lika snabba som du. =) har du inget för dig kan du ju komma hit och göra lite nytta...skämt å sido.

Göth sa...

Vi målar gamla saker idag. Gisela har skrotat en gammal spegel o gjort om till anslagstavla. Så vi har lite pyssel dag också.

Fröken C sa...

Va kul med pyssel! Jonas ligger däckad. Det verkar som om magsjukan tar fart igen...blääk!