lördag 5 februari 2011

Fröken C på loppis...

Fröken C for först iväg till gymmet. Jäklar va skönt! Bestämde mig för att idag är början på mitt nya hälsosamma liv. För att kunna äta ostbågar och alla andra godsaker måste jag träna 2-3 gånger per vecka. 
Det hör inte till vanligheterna att jag åker någonstans utan att sminka mig men det struntade jag i idag. I och för sig hade det inte spelat någon roll för när jag gick ut från gymmet öste regnet ner. Snabbt in i bilen, på med värmen och sedan styrde kosan mot stan - LOPPIS! Fröken C blev Fröken Bus för en stund. Jag struntade i att betala parkeringsavgift, sprang snabbt över gatan och in i affären. Min hjärna började söka av alla prylar. Blicken vandrade fram och tillbaka flera gånger. Ett SATSBORD sökes...
Inget satsbord (nästan inga möbler i affären) men jag hittade några iittala snapsglas till mannen à 20 kr styck.

 iittala

Allra gladast blev jag över hattkroken som jag såg precis innan jag skulle gå ut ur affären. Butiksägaren hade tre stycken (brun, grön och orange) och ville först inte sälja någon men gav efter och sa att jag fick köpa en. Tjohoooooooo!

Cool va?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jodå, som snapsglas skulle de vara perfekta men budskapet var att jag borde ha dem som grogglas... hmm, undrar vad som menas :)