tisdag 15 februari 2011

Lite vindsfynd

Jag har länge gått och tänkt på min mormor och morfars gamla fåtölj. Mönstret på den är helt fantastiskt! Det är först nu som jag har kommit på vad jag ska göra med den om det går vill säga. Det återstår att se. Tanken är att behålla tyget som fortfarande ser bra ut och sedan byta ut det tyg som är slitet. Utmaningen blir att hitta tyg till armstöden som stämmer överens med nyanserna i det befintliga tyget. Jag får helt enkelt åka runt och höra mig för hos olika möbeltapetserare...

Min nya läshörna...

Närbild på tyget

När jag ändå var på vinden passade jag på att plocka med mig lite smått och gott. Det blev en spegel som ska sprayas svart, två träsnidade ljusstakar (välbehövliga i denna kyla) och två lampor. Den ena lampan består av en så kallad "arm" som går att förlänga eller förkorta samtidigt som den går att vrida från en sida till en annan. Före användning måste sladden bytas och det innebär att jag måste be Jonas (min sambo) om hjälp. Den andra lampan är en grön bordslampa (rå industristil) som jag tänkte ställa på skrivbordet.


Inga kommentarer: