fredag 4 mars 2011

Bakom ljuset

Böckerna på nattduksbordet får fortsätta vänta på sin tur eller rättare sagt de får acceptera att andra böcker har gått före i kön. Jag har nämligen valt att stifta bekantskap med författaren Åsa Nilsonne. Hennes bok Bakom ljuset handlar om mordutredaren Monika Pedersen som försöker få klarhet i sin mors död. Jag har läst drygt hundra sidor och jag längtar tills jag åter kan försvinna in i bokens värld. Det är Åsa Nilsonnes fjärde bok om Monika Pedersen. Som vanligt börjar jag läsa böcker i fel ordning...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är härlig, du! Böcker ska inte njutas enligt ett strikt principmönster utan just på ditt sätt - efter hjärtats lust. Fortsätt så :o)
/Helen

Erika sa...

Jag har inte läst något av henne, ska bli kul att höra din recension :-)

Fröken C sa...

H: Inte bara hjärtat som bestämmer utan jag läser en hel del recensioner också för att hitta något intressant. Just i ögonblicket då jag gör valet är det nog hjärtat som styr. Texten på baksidan måste fånga mitt intresse...
Det bästa som finns är ju att försvinna in i bokens underbara värld. :)
E: Jag återkommer när jag läst ut den.