söndag 27 mars 2011

Sjukstuga men bättre nu...

För min del har det varit sjukstuga ett par dagar men idag kunde jag ta mig ut en stund och sniffa lite vårluft. Gött! Det blev en sväng till Cupolen för loppis. Min syster lockade dit mig för hon skulle stå där och sälja lite gammalt och nött. Idag verkar jag ha snöat in på Rörstrand. Det blev ett par ljusstakar och delar av en servis. Servisen bestod av tre uppläggningsfat, en såsskål, assietter och tallrikar för endast 250 kronor. För några veckor sedan stod jag och höll i kopparna men då köpte jag inget. Nu blir det till att leta...
Lilltjejen var med (den stora var hos en kompis) och hon fyndade visst en docka. Hon har ju redan så många men vad gör man inte för att hon skulle hålla ut en liten stund...

Servisen Batist från Rörstrand.

Pyrola från Rörstrand

Jag stod och höll i några glasdjur och i skrivande stund ångrar jag att jag inte köpte snigeln, ugglan och fågeln. Glasdjuren är på väg tillbaka...kolla in iittalas glasfåglar. 
Det blev ytterligare några fynd men jag tar och visar dessa en annan dag.

Inga kommentarer: