söndag 6 mars 2011

Snorgubbe= gummisnodd

Helgen gick alldeles för fort men jag klagar inte för det är ju när man har roligt som tiden springer iväg. Mellan alla aktiviteter hann vi sätta upp en spegel och brickhållaren. Tyvärr blev det för mörkt innan jag kunde fotografera det färdiga resultatet. En annan dag kanske...

Helgens bästa kommentar kom från vår lilla tjej. Vi hade ätit frukost och en liten stund senare börjar hon och storasyster att fråga efter lördagsgodis. De fick varsin skål att lägga godiset från påsen i. Efter ett tag kom lilltjejen med påsen och frågade:
- Kan jag få en snorgubbe?
Jag och min sambo tittade på varandra och sa unisont:
-Snorgubbe? Vad ska du ha den till?
Lilltejen svarade:
- Till påsen.
Vi började skatta och någon av oss sa:
-Vill du ha en gummisnodd?
Utan att tveka och som om det vore det mest självklara sa hon:
-JA, det sa jag ju!

(Hon är bara 2 1/2 år men pratar som bara den.)

2 kommentarer:

Karolina Germundsson sa...

Hon är för skön!!! =)

Fröken C sa...

Det är svårt att hålla sig för skratt ibland. :)