onsdag 30 mars 2011

Rosa, rosa, rosa...

Fröken C är på väg in i en rosa period. Våren är i antågande och jag längtar efter massor av färg. Färg på handdukar, kuddar, ljus, krukor, en och annan duk. Eftersom påsken närmar sig skyltar många affärer med regnbågens alla färger, vilket är just tricket för att få oss konsumenter att vilja förändra. Bort med vinterns mörker och in med vårens alla färger. Fortfarande är den mest genomgående trenden att vi ska inreda våra hem med olika nyanser av vitt men ett skifte är på ingående...vilket gör mig oerhört lycklig! Det skrivs allt mer om att våga visa sin personlighet genom att välja saker som man tycker om och inte bara för att de matchar varandra. Hemmet blir på så vis en återspegling av vilka vi är. Nog om det...
Min orangea period lider mot sitt slut (för den här gången) och jag går in i ett rosa skimmer. Jag tänkte bombardera hemmet med rosa detaljer lite här och var. Det blir att börja leta fram det rosa ur garderoben...
Jag börjar med att plantera om lite blommor och stoppa ner dessa i rosa krukor. Sedan blir det att hitta den rosa lilla duken till soffbordet och de rosa sidenkuddarna...
Vår äldsta dotter kom hem häromdagen med en rosa kudde som hon hade sytt. Kanske kände hon på sig att det var precis en sådan hennes mamma letade efter.

Kudde gjord av vår oerhört kreativa dotter.

Dessa söta äggkoppar från Åhlens fick mig att sätta igång förändringen av hemmet. Nu är det bara att köra på! Jag återkommer med bilder vartefter hemmet blir mera rosa.



3 kommentarer:

Camilla S sa...

JAA, mer rosa till folket!!, PS vilken designer till dotter ni har.

Anonym sa...

Gillar skarpt!!!Monica

Fröken C sa...

C: Ja, vi undrar var hon har fått det ifrån... Hon pysslar så pass att vi inte vet var vi ska göra av alla saker.
M: Vad kul att du tycker det!
Kram till er båda.