fredag 1 april 2011

Äntligen fredag!

Torsdagen försvann i ett rasande tempo. Det kan bero på att jag besökte min äldsta dotters klass igår. Fullt ös från att jag kom till att jag gick! Kvällen tillbringade jag och barnen med att plantera om några blommor medan mannen var och shoppade mat. Här är resultatet:

Krukorna är från Ikea. De inhandlades kanske för ett år sedan men har inte kommit till användning förrän nu. Häromdagen var jag uppe på vinden och hämtade ner lite rosa saker från vinden bl a. en vattenkanna. Samtidigt hittade jag några småkrukor från Uppsala-Ekeby och så här blev de med blommor i.

Just för tillfället är jag trött på mina orkideer, där bara den ena stängeln kommer upp och inte båda samtidigt. Den rosa förvandlingen är i full gång...
Idag blir det till att städa huset samt piffa lite! Vinterkläderna ska få gå i ide nu. Jag är nämligen jättesugen på att sätta färg på min alltför svarta garderob. Nu vill jag ha in mer gräsgrönt, solgult och koboltblå i garderoben. Gärna med en variation på blommigt, bredrandigt och lite 70-talschica plagg. Det är även dags att plocka fram kjolar och klänningar som har gömt sig denna superkalla vinter.

2 kommentarer:

gladulrika sa...

Vilka härliga krukor. Så fint!
Åhh det där att skifta i garderoben låter som något för mig med. Jag är också trött på det svarta...
Längtar efter att slippa alla dessa bylsiga jackor och tråkiga skor. Undras när premiären för "öppen-tå" är??
Hoppas på snart.
kram och ha en fin fredag

Fröken C sa...

Tack, Ulrika! Jag läste i någon tidning att kreativitet gör en lycklig, vilket är ett bra argument när jag vill ändra lite hemma. Tyvärr hann jag inte så långt i att skifta kläder i garderoben men det finns ju en morgondag...hi,hi. Ha en underbar helg! Kram C