torsdag 7 april 2011

Nya tag...

Efter den "lilla" knäskadan i höstas var det svårt att börja träna igen. Mörkret får mig att nästan gå i idé. Jag blir hemtam och bekväm. De tidiga morgonpassen sov jag bort på grund av mörkret. Mörkret använde jag som ursäkt för min egen oförmåga att ta mig upp ur sängen...men, men. Efter nyår började jag så smått träna igen, vilket kändes oerhört skönt! Som gammal handbollspelare (fotboll spelade jag också å så lite gymnastik på det) behöver jag egentligen en boll för att tycka träning är kul men det går ju inte att springa runt på gymmet med en boll... Istället får jag hitta andra sätt att motivera mig själv. Nya träningskläder brukar peppa mig. I februari månad när det började gå lite trögt på grund av en förkylning tänkte jag att nya träningskläder kunde piffa till motivationen. Att lägga pengar på träningskläder är inte alls lika roligt som att unna sig något fint att använda på jobbet eller till fest så jag passade på att önska mig det i födelsedagspresent. Bra va?! Här är resultatet...

Toppen ser blåbärblå ut
men den är plommonlila.
 
Nu ska Fröken C köra hårt igen för det finns inga ursäkter längre! 
Tackar släkten för födelsedagspresenterna! Kram på er.

2 kommentarer:

gladulrika sa...

Snyggt Christa!! Nu finns det ju inget som hindrar dig längre.
kram kram

Fröken C sa...

Så sant, Ulrika! Jag tränar ju men nu ska jag köra hårdare...
Läser din blogg och blir peppad av dina energikickar från träningen. Du är så duktig! Kram, kram