onsdag 20 april 2011

Wimsan...

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig...igår var en sån dag. Min lilla skruttbil har börjat krångla lite. AC:n fungerar inte riktigt som den ska. Skam den som ger sig. Jag provade än en gång och lite kall luft träffade nog minsann mitt ansikte men när jag lämnat barnen och kör vidare känner jag att det börjar bli varmt om baken och ryggen. Ryggen känns helt okej. Det mjukar upp den stackarn men värmen i baken...njae det börjar kännas svettigt! Snabbt trycker jag av knappen. Jag kör vidare och parkerar bilen i stan för att gå på ett möte. Väl där tittar personen jag ska träffa på mig som om jag vore ett ufo. Nästan med avsmak. Jag tänker för mig själv: Vad har jag nu ställt till med? Personen ifråga brukar bli glad när jag kommer. Sekunden efter förstår jag varför. Hon säger med barsk ton: Du är för tidig! Normalt skulle jag kanske bli sur på mig själv men igår bara garvade jag åt min egen förvirring. Det är inte för inte att jag kallas för Wimsan ibland. Till saken hör att det var så tidigt på morgonen att ingenting var öppet, annars hade jag ju kunnat fixa några ärenden. I lugn och ro tog jag mig en kopp te och sedan läste jag någon damtidning. Minns inte vilken. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig men vad gör väl det????

Kunde blivit sur...
men var bara smått förvirrad...
lite busig också...
och så där bubblande fnissig
(hittade ingen passande bild,
skrattar som oftast men då
är visst inte kameran med.
Jag kanske byter senare...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha, du är för skön :)

Puss på dig!

/Sambon

Fröken C sa...

Ibland är jag så wimsig att jag till och med blir lite rolig...hi,hi. Fniss! Puss!