onsdag 20 april 2011

Torkvinda och köksträdgård

Fröken C letar efter en "snygg" torkvinda. Jag sökte och fann en från Bruka Design men den tillverkas nog inte längre. Vad gör jag? I alla fall har jag så smått börjat fixa en alldeles egen köksträdgård. Odlingsbänkarna är på plats. Lite grävning, fylla på jord och sedan ner med sättpotatisen och några andra grönsaker. Jag vet inte riktigt vad jag har gett mig in på men prova måste jag...
En betongbänk står högst upp på önskelistan. Kanske kan svärfar och jag kan fixa en. Bredvid bänken tänkte jag sätta ett träd, förmodligen ett fruktträd men allra helst skulle jag vilja ha en praktmagnolia. Tyvärr tror jag inte magnolian klarar blåsten här ute hos oss. Krusbär och plommon vore inte heller så dumt. När jag var yngre åt jag massor av krusbär. De fick inte vara mogna utan jag ville jag de skulle vara gröna och sura. Mums!

Zink blir materialet för årets utesäsong. 
Så var det även förra året. Zink känns
stilrent. För min del får blommorna stå
för det krusidulliga.
Köksträdgården ser inte så mycket ut för 
världen nu men jag jobbar på det...

Inga kommentarer: